Co-yo Coconut yoghurt med mango och granola

Sweet tuesday! Solen lyser med sin frånvaro över Umeå just nu men denna strålande frukost rådde bot på det.
 
När min vän Patricia var och hälsade på mig i London en helg gick vi på Whole Foods Market tre dagar i rad och köpte en bowl med kokosyoghurt, olika baser och toppat med granola. Det var så otroligt gott att vi blev beroende, och såklart vill vi kunna äta det här hemma också. Tyvärr finns inte kokosyoghurt att köpa här så Patricia trixade i köket och hittade hur vi kunde göra vår egna variant som smakar lika härligt! Min favorit är att ha mango i botten men man kan välja precis det man själv gillar bäst, andra förslag är björnbär, blåbär, hallon, kiwi, jordgubb och banan.
 
Co-yo Coconut yoghurt med mango och granola
 
Ingredienser 1 portion:
 
Mangopureé:
En färsk mango
 
Coyo:
250 g laktosfri kesella 
en skvätt orginal kokosmjölk (naturell), beroende på hur mycket kokossmak du gillar. Jag hade cirka 0,75 dl
 
Så här gör du:
Skiva mangon och mixa den i en mixer tillsammans med en skvätt vatten till en slät pureé. Lägg i botten av en skål. Blanda kesellan och kokosmjölken i en skål, smaka av hur mycket kokossmak du vill ha. Lägg den färdiga Co-yoen ovanpå mangon i skålen. Toppa sedan med granola och ät kall.
 
/Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0