Raw Kärleksmums

Ikväll blir det sista fredagsmyset på länge med mina fina tjejkompisar innan jag på söndag åker till London för ett internship. Jag känner massa kärlek till dem och kommer sakna de så. Dessa kärleksmums får bli ett litet bevis på detta. Hoppas ni alla får en fin helg!
 
Receptet hittade jag på Kureras hemsida (kurera.se)
 
Raw Kärleksmums, 8st

Ingredienser:

2 dl mandelmjöl
18-20 dadlar
1 tsk vaniljpulver
1 dl kakao
1 krm salt
3 msk kokosolja
1/4-1/2 dl vatten
Kokosflingor ca 1 dl

 

Gör så här: Om dina kokosflingor är ganska stora kan du köra sönder dem lite i mixern. Ställ åt sidan. Mixa dadlar tillsammans med mandelmjöl till en grynig massa. Tillsätt övriga ingredienser och kör till du har en fast, men lite kladdig smet. Blir den för torr, ha i mer vatten.

Bred ut smeten på ett bakplåtspapper i en form. Strö över kokos.
Ställ i frysen en halv timme.
Ta ut och skär kakan i fyrkantiga bitar.
Förvara i frysen och ta fram en kvart innan servering.

 

/Linda

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0