Chiapudding med hallonkräm

Chiapuddingen är otroligt enkel att göra eftersom den sväller av sig själv under en natt i kylskåpet. Denna gång smaksatte jag den med vaniljpulver och toppade med en hallonkräm. På så vis skapade jag mig en god start på dagen innan jag cyklade till jobbet. Vardagslyx är viktigt för mig.
 
Chiapudding med hallonkräm.
 
Ingredienser, 1 portion.
 
Chiapuddingen:
3 msk chiafrön
1 dl mandelmjölk
1 nypa vaniljpulver
 
Hallonkrämen:
1 dl kesella
1/2 banan
1/2 dl hallon
1 nypa vaniljpulver
1/2 msk agavesirap
 
Gör såhär:
Blanda chiafröna men mjölken och vaniljpulvret. Rör om igen efter en kvar och låt svälla i kylen över natten.
Mixa ingredienserna till hallonkrämen och lägg denna över chiapuddingen. Nu är härligheten redo att avjutas!
 
/Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0