Saffransproteinmuffins med vit choklad

Saffran är ju bara för gott för att endast användas under en månad på året.. Därför bakade jag dessa supergoda muffins till min mamma på hennes födelsedag. Jag toppade dem med små hjärtan som jag gjorde av marsipan ♥
Detta och mycket mer mumsiga recept finner ni på http://www.tasty-health.se 
 
Ps. De är glutenfria!
 
Saffransproteinmuffins med vit choklad, 8 st
 
Ingredienser:
2 skopor vaniljproteinpulver
2 dl havregryn
0,5 dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
1/4 tsk salt
1/4 tsk vaniljpulver
3 msk Stevia strö
2/3 paket saffran
2 små äggvitor
1,25 dl havremjölk eller valfri mjölk
0,75 dl äppelmos
4 rutor vit choklad.
 
Gör såhär: 
Sätt ugnen på 175C. Häll alla ingredienser i en skål och mixa med en stavmixer tills du får en slät smet. Riv eller hacka chokladen. Häll smeten i muffinsformar (jag använde silikonformar) eller i en muffinsplåt, strö över vit choklad och grädda sedan i ca 20 minuter. Ta ut och låt svalna, muffinsen stelnar till sig lite när de svalnar så ta inte ut dem för sent. 
 
//L
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0