Fröknäcke

Detta bröd ligger säkert här i arkivet någonstans men det är så oerhört delikat att jag måste dela med mig av det igen. Helt klart mitt favoritknäckebröd att starta dagen med!
 
Fröknäcke
1 plåt
 
2 dl majsmjöl
1 dl solrosfrön
1 dl sesamfrön
0,5 dj linfrö
0,5 tsk salt
0,5 dl rapsolja
 
Gör såhär:
Rör ihop alla ingredienserna i en bunke och häll över 2,5 dl kokande vatten. Rör om. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper på en plåt. Skär rutor och häll över lite flingsalt. Grädda på 150 grader i drygt en timme
 
//L

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag håller med dig om att det är oerhört delikat. Det är till och med beroendeframkallande:))

Svar: Haha ja Helena beroende framkallande är helt rätt ord!:)
kanelapple.blogg.se

2013-04-07 @ 22:44:07
URL: http://helenassota.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Mums, fröknäcke är så gott! Och inte speciellt svårt att göra :)

2013-04-09 @ 12:01:35
URL: http://bakasockerfritt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0