Gudomlig morotskaka med citronkräm


Om det ska bakas gofika till helgen tipsar jag om denna morotskaka med citronkräm. Den smakar gudomligt!

Morotskaka med citronkräm

Ingredienser:
2 ägg
2 dl strösocker
3 dl rivna morötter
1 dl matolja
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1 msk kanel
1 msk vaniljsocker

Citronkräm:
100 g philadelphiaost eller creamcheese
30 g smält smör
2 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk pressad citron

Gör så här: Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och bröa en rund form med löstagbarkant. Vispa ägg och socker poröst. Blanda alla torra ingredienser och vänd ner dem i smeten. Häll sedan i formen och grädda 35-40 min. Stjälp upp kakan och låt den svalna.
Citronkräm: Rör samman alla ingredienser till en jämn smet. Bred krämen på den avsvalnade kakan och dekorerea. Här använde jag mig av citronmellis och lime.

//L

Kommentarer
Postat av: Katarina

Morotskaka som är så gott och med citronkräm låter det fräscht.

2012-02-18 @ 03:09:27
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0