Chocolate chip cookies


I dag hade jag ett lite försenat inflyttningsfika för mitt nya fina lag. Bättre sent än aldrig och här kommer receptet på Chocolate chip cookies som bla fanns uppdukade. Jag smaksatte mina med macadamiannötter, mörkchoklad och nonstops. Vitchoklad, apelsin och hasselnötter är även smaksättningar som säkerligen smakar gott.

Chocolate chip cookies

Ingredienser:

225 g svenskt smör
2 1/2 dl farinsocker
1 3/4 dl strösocker
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
5 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
3 dl av valfri smaksättning

Gör såhär: Värm ugnen till 175 grader. Smöra en plåt eller täck den med bakplåtspapper. Arbeta samman smör-farin och strösocker. Tillsätt ägg och vaniljsocker och vispa till allt är vitt och pösigt. Blanda de torra ingredienserna och vänd ihop med smörblandningen och smaksättningen. Forma till en boll med smakstättning inbakat i bollen samt några bitar på toppen (de flyter ut till kakor när de gräddas).  Grädda i cirka 10 min.

Ett tips är att göra lite extra och frysa och ha i frysen. Perfekt att ta fram och grädda när man plötsligt känner sig sugen eller får besök och vill njuta av varma nygräddade cookies..

//L

Kommentarer
Postat av: Katarina

Låter gott!

2012-02-20 @ 02:24:37
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: V

men saaaatan va gott! Ett tips är att göra glass med cookiesbitar i.. Mmm.mmmm :) Och du bilderna ska jag frsöak få in i veckan, letade kameran tills jag blev yr i fredags, den måste va på umedalen! / V

2012-02-20 @ 08:50:38
Postat av: Linda

Ahh det tipset måste jag verkligen testa. Lät inte dåålight! Ja kung! :) Då ska jag göra ett fotoalbum!

2012-02-20 @ 20:48:29
Postat av: fanny - Photography

åh dom måste jag prova på! :P

2012-02-25 @ 13:07:06
URL: http://fannynordst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0