Äppelgrötsmoothie

Vem har sagt att man inte kan köra gröt i mixern!? Nej, ingen. Fömodligen för att ingen har känt behovet, eller ens tänkt tanken - förrän nu. Och fördelen är att gröten på en gång blandas med äpplet (om man nu, som jag, oftast äter hackat äpple till gröt). Dock låter grötsmoothie kanske inte alltför delikat, men låt dig inte avskräckas av namnet, jag lovar, det är faktiskt himla gott!
 
Äppelgrötsmoothie
1 portion
 
Ingredienser
1 dl havregryn
1 msk kruskakli
2 dl vatten
1 äpple
kanel, ingefära
 
Gör så här
Koka gröten och låt svälla ett par minuter. Hacka ett äpple och lägg i mixern. Krydda med kanel och ingefära. Tillsätt sedan gröten och kör till en slät blandning. Servera med mjölk eller naturell yoghurt.
 
//M

Kommentarer
Postat av: Carro

låter smarrigt! Tänkte att jag ska prova att riva i äpple i gröt snart med! förstår inte varför jag inte testat det än, har tänkt att göra det i flera år. haha.

sv: aaaah, det är gott med hallonkvargkaka :D

2012-08-31 @ 18:56:12
URL: http://carolineannamarie.blogg.se
Postat av: Pauline None

Hoppas du haft en fin dag ❤ följ gärna mitt lilla liv i Los Angeles

2012-08-31 @ 23:51:32
URL: http://paulineart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0