Anna Lenas bönsallad


Denna bönsallad serverade jag bland annat på min studentbuffé för ett antal år sedan. Sedan dess har den halvt och halvt fallit i glömska men när jag letade runt bland mina recept härom dagen fann jag den. Så gårdagens middag fick bli en liten variant av denna härliga bönblandning tillsammans med nykokt tagliatelle. Mycket gott!

Anna Lenas bönsallad
4-6 port

Ingredienser:
3-4 dl kokta kikärter
3-4 dl kokta vita bönor
1 påse valnötter (hackade)
3 dl riven ost (herrgårds eller västerbotten)
1 kruka/½ paket ruccolasallad
1 rödlök
Soltorkade tomater

Dressing:
½ dl balsamvinäger
⅔ dl olivolja
1 krossad vitlöksklyfta
Örtsalt och svartpeppar

Gör så här:
Gör dressingen och blanda med bönor och kikärter. Om man kokar bönor och kikärter själv så häll på dressingen när de fortfarande är varma så kryper dressingen in och det blir jättegott. Hacka ruccolasallad och riv osten. Skiva rödlök och soltorkade tomater samt hacka valnötterna och blanda sedan ner alltihop i bönblandningen.

Kommentarer
Postat av: Nena

Ahh vad gottigt...gillar speciellt namnet du gett, heter namligen Annalena:))

Kramar,

Annalena alias Nena

2010-10-17 @ 17:13:11
URL: http://paradiserecipe.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0