Soppa à la Indienne



En härligt välsmakande och mättande soppa! Quornen kan bytas ut mot kyckling för den som vill.

Soppa à la Indienne

4 port 

Ingredienser
2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
500 g morötter
1 äpple
1 bit färsk ingefära
2 msk smör
1 msk curry
2 1/2 msk vetemjöl
8 dl grönsaksbuljong
2 1/2 dl mellangrädde
1 påse quornbitar, 300 g
salt och peppar
1 msk paprikapulver
persilja

Gör så här 
Finhacka gul lök och vitlök. Riv morötterna grovt. Riv äpple och ingefära. Fräs löken och quornbitarna i smör i en stor kastrull. Rör ner morötter, äpple, ingefära och curry, fräs ytterligare några minuter. Strö över mjöl och rör om. Späd med buljong och grädde. Låt soppan koka ca 10 min. Smaksätt med salt, peppar och paprikapulver. Garnera soppan med persilja. Servera med bröd.

Kommentarer
Postat av: Kanita

Detta ser ut som något som skulle falla mig i smaken. Det måste jag testa :)

2011-03-27 @ 22:08:14
URL: http://kaanita.blogg.se/
Postat av: MMCakeDesign

Jag vill också testa. Och det var massa annat som jag blev sugen på. Underbara bilder!

2011-04-15 @ 23:05:37
URL: http://marimilocakedesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0