Blåbärssmoothie med yttersjöblåbär

Med höga förhoppningra planterade jag i somras en blåbärsbuske i mammas trädgård men en solfattig sommar gav dessvärre ingen storskörd.. Toltalt cirka åtta blåbär (dock väldigt stora och fina) blev utdelningen. Tre av dessa åt vår lilla hund Asta upp och de resterande fem fryste mamma och pappa in så jag skulle få dom när jag kom hem på besök. I morse upptäckte jag dessa guldkorn i frysen och gjorde denna smooothie.
 
Nästa år hoppas vi på en solig och varm sommar, både för vår egen del men även för min lilla blåbärsbuskes del.
 
Blåbärssmoothie med yttersjöblåbär, 
 
Ingredienser:
1 fryst banan
1 dl frysta blåbär (egenodlade eller köpta)
1 dl mandelmjölk
1 tsk mandelsmör
1 krm vaniljpulver
 
Gör så här: Mixa i en blender och servera i ett vackert glas, simple as that!
 
/Linda
 

Kommentarer
Postat av: Magda

Vad gott! Ser ut som du drygat ut yttersjöblåbären med några andra? ;-)
Kul att du hunnit baka så mycket hemma också :-)

2016-01-08 @ 14:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0