Green Machine smoothie

Ibland (väldigt ofta) dippar man i energi under eftermiddagarna på kontoret. Då är jag så glad att jag kvällen innan lyckats lista ut detta och gjort en smoothie i en "to go" mugg och tagit med till jobbet på morgonen. Denna eftermiddag hade jag med mig en gammal favorit som är en riktig Green Machine! Den gör så man orkar kriga på lite extra.
 
Som min gamle fotbollstränare brukade säga, go hard or go home!
 
Green Machine smoothie,
 
Ingredienser:
3 nävar bladspenat
1 fryst banan
2 dl sojamjölk
0,5 dl havregryn
1 tsk spirulina
1 krm vaniljpulver
1 färsk dadel
 
Så här gör du: Mixa alla ingredienser och stoppa i en to-go mugg (eller en termos som också behåller kylan). Ta fram ur kylen när energin börjar dippa på eftermiddagen, häll upp i en skål alternativt glas och toppa med lite valfri topping.
 
/Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0