Blåbärspaj à la paleo

Sista myskvällen hemma hos mina kära föräldrar innan jag imorgon tar mitt pick och pack och flyttar till England. Det blev grillmiddag á la pappa och efterätt á la Linda genom en blåbärspaj med nyplockade blåbär. Paleo eller inte kan man välja själv genom vanligt smör eller kokosolja, det blir gott hur som. Denna gång serverade jag pajen med en supergod egengjord bananglass men vanlig vanlijvisp blir prima det med! 
 
Blåbärspaj à la paleo
 
Ingredienser:
4 dl blåbär
3 dl kokosflingor
1 st ägg
40 gram smör lr kokosfett
4 st färska dadlar
1 krm vaniljpulver
1 tsk kanel
 
Så här gör du: Häll färska blåbär i formen. Smält smör, mixa ägg och dadlar i en matberedare eller mixer. Blanda kryddorna och allt de andra med kokosflingorna och tryck ut ovanpå blåbären! Grädda i mitten av ugnen, 200 grader i ca 20 min eller tills den blivit gyllenbrun!
 
 /Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0