Blåbär och quinoagröt‏

Idag tog jag 1,5 timmes tur i blåbärsskogen vilket resulterade i massvis med blåbär.  När jag kom hem kokade jag upp lite blåbärsgröt som jag tillsammans med mandelmjölk avnjöt i eftermiddagssolen. Det kommer definitivt bli mer turer! Det känns så härligt och lyxigt att kunna bara gå ut i skogen och plocka, sen ladda upp ett lager inför den kommande vintern. För blåbär är bland det godaste jag vet.
 
Blåbär och quinoagröt‏
 
Ingredienser:
1,5 dl blåbär - frysta eller färska
1 dl kallt vatten
1 msk potatismjöl
2 msk steviaströ/sukrin – eller annan valfri sötning
0.75 dl quinoaflakes

 

Gör såhär: Häll en liten skvätt vatten i en kastrull tillsammans med bären, mjölet och sötningen. Låt bären puttra på medelhög värme så att dom tinar om dom är frysta. Blanda 1 dl kallt vatten med 1 msk potatismjöl och häll i kastrullen. Blanda tills det blivit tjockt.

 

/Linda

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0