Bovetegröt med äpple, kokos och kanel

En supergod och mättande rawfood gröt som förbereds kvällen innan genom att blötlägga bovetet. Däremot behöver den inte kokas på morgonen vilket eliminerar risken för att glömma spisen på när man kilar till skolan eller jobbet. Råbra!
 
Bovetegröt med äpple, kokos och kanel
 
Ingredienser:
1 dl helt bovete
1 hackat äpple
1 msk kokos
valnötter
kanel
valfri mjölk (jag tog sojamjölk)
 
Gör såhär:
Kvällen innan- Lägg bovetekärnorna i en skål fylld med vatten och ställ i kylen.
 
På morgonen- Skölj noga igenom bovetekornen och mixa sedan med en stavmixer tillsammans med hackade äppelbitar, kokos och lite kanel i en bunke. Lägg gröten i en skål och toppa den sedan med resterande äppelbitar, valnötter och mjölk. Jag pudrade även på extra kanel bara för att jag älskar det!
 
//L
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi får nästan ta och införa en särskild "gröt"-kategori! :)
/M

Svar: Ja det måste vi nog ta och göra, för det lär ju inte bli färre gröt-inlägg i höst! ;)
/L
kanelapple.blogg.se

2013-09-19 @ 08:24:28
Postat av: Mia

hej! Skrev en fråga på ett äldre inlägg men kanske du inte ser när det är gammalt så jag lägger en blänkare här :) Tacksam för svar :)

http://kanelapple.blogg.se/2012/march/american-cake.html#omment

Svar: Hej Mia! Hade missat det men vad bra att du skrev igen! :) Jag tror absolut att det fungerar bra! Trevlig helg med dig :)
kanelapple.blogg.se

2013-09-19 @ 09:12:40
Postat av: Mia

Toppen! Tack så jättemycket för svar :)

2013-09-21 @ 01:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0