Vegetarisk tacolasagne med quorn

Vegetarisk lasagne har varit min favoriträtt sedan en lång tid tillbaka, och inget kan nog slå mitt gamla klassiska recept. Men, förändring förnöjer, och förhöjer! Detta recept innehåller egentligen kyckling men jag bytte ut det mot quornbitar, och då resten av familjen åt den icke-vegetariska varianten kan jag gå i god för att även denna smakade riktigt gott. En perfekt söndagsmiddag!
 
Vegetarisk tacolasagne med quorn
4 portioner
 
Ingredienser

ca 300 g quornbitar

2 lökar

1 broccolibukett à 250 g (inkl. stammen)

1 röd paprika

1 pkt tacokrydda

1,5 dl vatten

2 dl lätt crème fraiche

200 g färskost, typ Philadelphia

2 dl mjölk

 

Lasagneplattor

Riven ost 

 

Gör så här

Tina quornbitarna. Hacka grönsakerna i mindre bitar och och bryn lätt. Blanda i tacokrydda samt övriga ingredienser till en raguliknande röra. Låt allting koka ihop ca 5-10 min. Varva sedan lasagneplattor med quorn- och grönsaksröran i en ugnsfast form. Strö slutligen riven ost över. Gratinera i ugnen, 175 grader i ca 30 min. 

 
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0