Ingefära-citron-yoghurt med müsli

Jag har aldrig riktigt förstått poängen med att köpa 'smaksatt' fil eller yoghurt, istället smaksätter jag min egen. Någon gång sådär emellanåt kan det väl vara roligt att prova på nyheterna i mejeridisken men i längden, njaa. Betydligt smartare och mer lättvarierat är det att göra sin egen smak, för vem säger att man är sugen på samma flera dagar i rad!?

Ikväll fick det bli naturell yoghurt smaksatt med ingefära (på tub från Tokyo, men det går lika bra med riven färsk ingefära eller helt vanlig krydda) samt några droppar citronsaft. En perfekt smakkombination där de två komponenterna lyfter fram varandra i en ljuvlig symfoni. Oh yes, ingefära/citron är en av mina (för stunden) höjdarkombinationer! Rekommenerar varmt att ni provar den.

Sedan ska den goda yoghurten såklart toppas med de godaste av alla müslisorter - dvs. den du gillar bäst! För min egen del är det givna valet min egen hemmagjorda müsli, men har man det icke att tillgå (som jag tyvärr inte hade denna kväll) passar din
kelflingor, torkade bananer, kokos och tranbär mycket bra det också. Gottigott såhär på fredagskvällskvisten!

//M

Kommentarer
Postat av: Linda

Muuumma :) Fresch!

2012-02-04 @ 09:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0