Tips på smultronställen i London!

Som många av er vet så är jag sedan drygt två år tillbaka bosatt i det fantastiska London. En av mina absoluta favortisaker med London (det internationella och multikulturella aspekterna toppar listan), är det otroliga utbudet på resturanger och cafeér! Det finns alltid något nytt att upptäcka och varje stadsdel och kvarter har sina smultronställen. Jag tänkte här tipsa om tre stycken av mina smultronställen dit jag gäna går på middag eller en brunch på helgerna. Inte helt otippat ligger de i mitt hemmakvarter i västra London, i underbara och färgsprakande Notting Hill.
 
Farm Girl Café (London W11 3DB) http://www.thefarmgirl.co.uk
 
- Underbart asustrlien inspirerat café beläget i toppen på Portabelloroad market. Fantastiska acaíbowls, coconut blt mackor, bakverk och lattés i olika smaker (på bilden turmeric och butterfly). Att cafeét har en liten fransk bulldog som inneboende och en mysig innergård gör ju inte heller saken sämre.. 
 
Farmacy (W2 5SH), http://farmacylondon.com
 
"Let food be thy medicine and medicine be thy food"- detta är alltså ett food-apotek! Plantbaserad mat från hela världen för att få sina besökare att må på topp både kroppsligt och själsligt när de lämnar, något de helt klart lyckas med! Ett roligt inslag är deras "shots" i olika smaker, bla ginger, aom man får serverad i.. ja en liten spruta helt enkelt. Ett besök till farmacy rekommenderas varmt när ni besöker London. Beläget på Westbournegrove i märheten med Hyde Park.
 
Ps. Passa gärna på att slå ihop detta med ett besök på den helt ekologiska matkedjan Planet Organic som bara ligger en minut bort på samma gata. http://www.planetorganic.com 
 
 
Redemption Bar (London W2 5BH), http://redemptionbar.co.uk
 
"Spoil yourself without spoling yourself", Redemption bar är verkligen en fantastisk restuang som erbjuder en fulländad avslutning på kvällen eller start på dagen- helt utan socker eller alkohol. Prova deras fantastiska drinkar som de lägger ner hjärta och själ i. Jag mena hör bara namnen: apple mock-jito, Royal Redemption, Ginger ninja, Bombay love & Coco-rita..
 
Enjoy!!
Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0