Blåbär- Nordic Living café

I veckan hade jag med min kollega Kelly nöjet att hålla ett frukostmöte med ämnet "Sverige som varumärke i Storbritannien" på Blåbär Nordic Living café. Att komma in i denna nystartade lifestyle butik/café var som att komma hem då vi möttes direkt av en härlig doft av nybakta kanelbullar och kaffe. 
 
Här i London är Norden väldigt inne och man pratar mycket om "The Nordic lifestyle" och försöker ta efter denna. "Scandinamia" är även ett uttryck som blivit känt här eftersom Britterna likaså älskar Skandinavien. Vår kultur, design, hälsosamma mat- och livsstil. Mycket roligt och tacksamt för mig som jobbar med att promota Sverige och öka vår export hit.
 
Tillbaka till Norden där även Island ingår så passade vi på att prova en birchermusli på Isländska skyr. Såklart tillsammans med en kanelbulle och nybryggt kaffe.
 
Om ni bor i London, eller är här på besök och får lite hemlängtan rekommenderar jag er en fika på Blåbär!
http://blabar.london
 
/Linda
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0