Matmuffins med soltorkade tomater och fetaost

Ikväll bjuder jag min familj på en morotssoppa, till den har jag bakat dessa matmuffins som är fyllda med soltorkade tomater och fetaost. Mycket gott en sån här dimmig och grå septemberkväll.
 
Matmuffins med soltorkade tomater och fetaost
 
Ingredienser 6 st:
1,5 dl fiberhavregryn
1,5 dl glutenfritt mjöl (alt. dinkelmjöl)
1 msk fiberhusk (går att utesluta om vanligt mjöl används)
1/2 dl skalade solroskärnor
1 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
125 g kvarg lätt
2 msk Smör-&rapsolja
1/2 dl mandelmjölk
1 ägg
 
Fyllning:
soltorkade tomater skurna i mindre bitar
fetaost bruten i bitar
 
Gör så här: Sätt ugnen på 225°. Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Tillsätt kvarg, smör-&rapsolja, mandelmjölk och ägg. Rör ihop till en jämn smet. Klicka ut smeten i muffinsformar och fyll med de soltorkade tomaterna samt fetaosten. Strö ev. över lite extra solroskärnor. Grädda i mitten av ugnen 13–15 min. Låt svalna litegrann.
 
/Linda

Kommentarer
Postat av: milla

Åh vad gott:)

2014-09-14 @ 12:57:23
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0