Ge-bort-present

"En gåva är precis så mycket värd som den kärlek med vilken den är vald".
 
Är du bjuden på middag, kalas eller bara vill överraska någon du tycker om finns det enkla knep för att göra något fint och personligt. Gör eller baka något gott, tex som jag gjort här fröknäcke och hemmagjord musli. Förpacka i cellofanpåsar, knåpa ihop en etikett och jag lovar att personen i fråga känner sig uppskattad. Om du inte har tid att baka själv går det alldeles utmärkt att köpa tex färdiga kakor och ta ut dom ur orginalförpackningen och packa om. 
 
En vän till mig har precis flyttat in i en ny lägenhet så detta blir min inflyttningspresent till henne. Jag hoppas bara hon inte är allt för duktig på att läsa här på kaneläpple så att jag nu förstör överraskningen:) Cellofanpåsarna och snöret är inköpta på Lagerhaus och etiketterna har jag klippt ut ur ett grövre papper.
 
Trevlig helg på er!
 
//L

Kommentarer
Postat av: Fanny Roethlisberger

typ världens finaste present! Jag skulle bli jätteglad, och gillar själv att ge bort liknande :)

Svar: Ja visst är det roligt Fanny! Man känner sig omtyckt när man får nått hembakt:)
kanelapple.blogg.se

2012-08-10 @ 15:24:29
URL: http://roethlisberger.shapemeup.se/
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Det är så fint att ge bort egengjorda presenter! Brukar göra tryfflar eller nöt- ochfruktbollar att ge bort :)

Svar: Åh så härligt!:) Tryfflar är ju bland det godaste som finns..
kanelapple.blogg.se

2012-08-11 @ 21:16:18
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0