Coleslaw à la Maria


Coleslaw

Detta är min nya favoritsallad – en syrlig, smakrik, god och härlig blandning. Perfekt att göra stor sats och ha i kylskåpet, klarar sig med fördel ett par dagar.
(Som vanligt är jag inte riktigt den som mäter upp ingredienserna så noga när jag lagar mat utan går mest på känn, så jag säger att det viktigaste av allt är att prova dig fram tills det smakar bra enligt dig!)

Ingredienser
En stor klyfta vitkål, ca 500 g
1 stor morot
2 msk pumpakärnor            
1 dl naturell yoghurt
Ca 2 msk sweet chili sås
Salt
Svartpeppar

Gör så här
Strimla vitkålen. Skala och skär moroten i smala stavar. Blanda ihop dressingen och smaka av. Blanda med salladen och förvara i en tätt sluten burk i kylskåp. Salladen blir godast om den får stå någon timme innan den äts. Kan serveras till i princip alla maträtter!


Kommentarer
Postat av: katja

Tack! Kul när man hittar nya bloggar. Kommer absolut börja kika in här med jämna mellanrum. :)

2011-03-28 @ 13:22:41
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/
Postat av: Molly

låter jättegott :)



sv: ja, visst kan man ta bort jordnötssmöret, men det är det som gör rätten ;)



ha en underbar dag! kram

2011-03-31 @ 08:31:52
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: lovisa/polichinelle

svar: gör det! och åh, vilka härliga matbilder du har. underbart!

2011-04-03 @ 12:53:50
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0