Restaurangtips: Hermitage


I helgen när jag var i Stockholm åt vi lunch på en mycket trevlig restaurang som heter Hermitage. Den ligger i Gamla Stan på Stora Nygatan 11 och är en helt vegetarisk restaurang som serverar en sagolikt god lunchbuffé. Jag kan slå vad om att det är omöjligt att gå därifrån med annat än en fullsprängd mage! De severar ett antal varma rätter samt en härlig salladsbuffé med massor av olika grönsaker, hummus och starkare chiliröror, plus hembakt bröd. När vi var där bestod menyn av stroganoff-gryta, lasagne, bönsoppa, grönsaksbollar, råris med världens godaste sås (ingredienser okända men jag lovar - en fröjd för gommen). Förutom den smakrika maten är personalen trevlig och lokalen liten och mysig, så denna restaurang kan jag varmt rekommendera!

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för tipset! Min kille jobbar vid kungsträdgården och vi brukar luncha tillsammans ibland, och här ska vi prova! :)

2011-05-04 @ 09:36:16
URL: http://bakut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0