Surdegslimpa på råg med smak av lingon och kanel


Mitt senaste surdegsbrödbak fick blir en aning julbetonat då jag smaksatte limpan med lingon och kanel. En lyckad kombination! Surdegsgrunden på råg fick i övrigt sällskap av rågsikt, kruskakli, rågflingor, havregryn och krossade linfrön.

Som sagt, det bästa med surdegsbröd (eller egentligen bröd överhuvudtaget!?) är att i princip alla kombinationer och sammansättningar blir lyckade, dvs. det är bara att välja och vraka bland dina egna favoriter av mjölsorter, gryn, flingor, frön, nötter, kryddor och andra smaksättnigar. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: anna

Tack söta du. Mmm, riktigt mumsig smoothie :D

2010-11-04 @ 09:44:56
URL: http://madeinjapan.nu
Postat av: tina

Men vad kul att hitta till din fina sida! Här har jag aldrig varit tidigare, men hittade mycket gott bara på en liten stund. Jag kommer tillbaka! :-)

2010-11-04 @ 11:29:28
URL: http://www.pickipicki.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0